ad> 오 세훈;
profile affiliates free page refresh follow
WEREWOLF -malay version-



Nama aku Luhan dan aku werewolf. Pada mulanya, aku hanya seorang manusia biasa. Pada suatu hari, aku berkawan dengan seorang gadis yang bernama Henra. Dia seorang gadis yang baik , lemah lembut dan seorang gadis biasa tetapi gadis luar dari jangkaan yang aku sangkakan. Gadis itu....
            Pada suatu hari, aku dan dia mengulangkaji bersama. Aku mengeluarkan buku latihan matematik yang diberikan oleh guruku di sekolah. Baru beberapa soalan aku sudah tutup buku kerana sudah pasrah untuk menjawab. Aku bukanlah seorang jejaka yang pandai matematik. Henra sudah tersenyum melihat reaksi Luhan. Henra menamat sesi ulangkaji bersama dan membawa Luhan menonton wayang.
            Luhan dan Henra gelak ketawa apabila bercerita semula tentang filem yang ditonton mereka tadi. Luhan menghantar Henra pulang kerana pada waktu itu sudah pun tengah malam kebetulan laluan ke rumah mereka sehaluan. Tiba saja di suatu lorong, ada sekumpulan pelajar yang terkenal di sekolah mereka. Pelajar itu selalu membuli pelajar yang lemah. Luhan risau dengan keadaan Henra jika mereka terus lalu di lorong itu. Pada waktu itu, ketua kumpulan mereka perasan kehadiran Luhan dan Henra.
            “Henra awak lari. Biar saya uruskan.” Luhan segera menyuruh Henra pergi dari situ.
            “Tetapi laluan ni saja yang ada.” jawab Henra dengan cemas.
            Luhan dan Henra tiada pilihan lain lagi. Mereka terpaksa tempuh laluan itu. Tiba- tiba, “Wow! Best date tadi?” tanya Jimin, ketua kumpulan itu. Luhan dan Henra tetap meneruskan langkah mereka tetapi mereka telah di halang. Jimin menarik kolar baju sekolah Luhan. Henra cuba menolong Luhan dengan menggigit lengan Jimin. Jimin segera menolak Henra sehingga jatuh. “Henra!” Luhan menjerit.  Jimin segera mengarah orang suruhannya supaya menguruskan Luhan. Pada waktu itu juga bulan mengambang tiba. Henra tidak sanggup melihat Luhan yang ditendang dan dipukul.
            Henra mendongakkan kepalanya ke arah bulan mengambang. Tiba-tiba mereka terdengar suara orang menjerit. Semua segera menoleh kearah Henra yang pelik.  Otot dan urat Henra menjadi kejang mata pula bertukar merah dan bulu- bulu halur mula muncul di muka Henra. Henra sudah menjadi WEREWOLF! Henra segera menerkam seorang demi seorang. Dia juga tidak dapat menahan dirinya dan terus menerkam orang yang berada disitu. Kini tinggal Luhan sahaja. Luhan sudah ketakutan apabila Henra meraung. Sekarang Henra memandang tepat pada mata Luhan, Henra segera berlari ke arah Luhan. Luhan pula sudah menutup mata. Henra melompat dan.....
            Pada keesokkannya, Henra bangun. “Saya dekat mana ni?” Henra melihat sekeliling.
            “Awak dah bangun? Ni saya dah sediakan sarapan untuk awak.” Tanya Luhan setelah melihat Henra terjaga dari tidur. Luhan menghampiri Henra dan meletakkan dulang yang dipenuhi dengan makanan di hadapan Henra.
            “Luhan saya dekat mana?” tanya Henra.
            “Dekat rumah saya. Awak jangan risau dekat sini selamat.” Luhan tersenyum. Henra pula tergamam sekejap.
            ‘Dia dah tahu ke siapa aku?’ Henra bermonolog.
            Tiba-tiba Henra ternampak kesan cakar pada lengan Luhan. “Mianhae.” Henra meminta maaf.
            “joh-a” jawab Luhan.
            “Kenapa awak tak pergi je? Tinggalkan saya? Awak tak takut ke? Kalau saya cederakan awak lagi?” soalan Henra membuatkan Luhan terhenti. Luhan memandang dan senyum, “Buat apa saya nak tinggalkan awak kalau awak dah curi hati saya? Buat apa nak takut sayakan gentleman.” Luhan sempat bergurau membuat Henra tergelak kecil.
            Beberapa bulan kemudian, pada waktu malam. “Henra, ppalli!”  Luhan segera menarik tangan Henra. Mereka dalam bahaya kerana pemburu sedang memburu mereka. Semasa berlari, tiba-tiba Luhan tersadung batu.
“Luhan!” Henra segera membantu Luhan. Pada waktu yang sama, pemburu sudah berada disitu. Pemburu itu segera melepaskan tembakan kepada mereka tetapi tersasar. Luhan dan Henra segera melarikan diri. Sekali lagi Luhan terjatuh membuatkan peluang pemburu untuk menembak mereka semakin besar.
“Gagi!” Luhan menyuruh Henra pergi tetapi Henra degil. Henra segera memandang bulan yang sedang mengambang. “Henra!” Luhan menjerit. Luhan tidak dapat  melakukan apa –apa kerana kecederaan yang di alami amat serius.
Tiba-tiba “Henra!!!” Luhan terkejut! Henra telah diterkam oleh pemburu itu dengan pisau perak. Luhan segera bertukar menjadi werewolf. Luhan tidak dapat menahan dirinya daripada mencakar pemburu itu. Akhirnya pemburu itu tidak bernyawa lagi.
Luhan segera menghampiri Henra. Luhan segera membawa jasad Henra pergi. Henra telah pun tinggalkan Luhan selama-lamanya seperti omma meninggalkan Luhan semasa kecil.
Setahun kemudian, Luhan mengambil keputusan untuk meninggalkan Beijing dan pergi ke Seoul Korea. Luhan mempunyai pertalian darah Korea. Bapanya berasal dari Korea manakalah Ibunya berasal dari China. Luhan juga ingin melupakan kenangan dia bersama Henra.
Di Incheon High School, Luhan mengikuti langkah guru kelas barunya. Tiba saja di kelas, “Annyeong. Hari ni kita ada pelajar baru. Silakan perkenalkan diri anda.” Miss Yoona segera memberikan laluan kepada Luhan untuk memperkenalkan diri.
“Annyeong, naneun Luhan imnida. Saya harap anda semua tunjuk ajar kepada saya.” Luhan menunduk hormat.
“Okey, Luhan boleh duduk di sebelah sana.” Luhan mengangguk dan segera ke tempat yang di tunjukkan oleh Miss Yoona.
“Annyeong! Sehun imnida.” Sehun segera memperkenalkan dirinya setelah Miss Yoona meninggalkan kelas.
“Kai imnida.” Kai pula memperkenalkan diri kepada Luhan.
Semasa waktu rehat, Sehun mengajak Luhan rehat bersama. “Eh, Luhan.  Jom aku kenalkan kawan aku yang lain.” Sehun membawa Luhan ke padang bola sekolah.
“Yah! Ppalli-wa! Ni aku kenalkan kawan baru kita Luhan.” Sehun menepuk belakang Luhan sebegai tanda memperkenalkan diri.
“Kai, who is he?” tanya Kris yang berdiri disebelah Kai.
“Annyeong, Luhan imnida.” Luhan memperkenalkan diri.
“Where are you from?” tanya Kris.
“China.”jawab Luhan ringkas.
“yah! I’m from China too.” Jawab Lay.
“By the way, I’m Kris.” Kris memperkenalkan diri diikuti yang lain.
“Suho.”
“Xiumin.”
“Kyungsoo, just call D.O”
“Tao.”
“Chanyeol.”
“Baekhyun.”
“Lay.”
“Kau pandai main bola?” tanya Suho kepada Luhan.
“err, sikit-sikit tapi kalau belajar maybe boleh.” Jawab Luhan teragak-agak.
“Okey, ga-ja.” Suho dan lain-lain memulakan latihan.
“Guys! Ni saya dah belikan makanan.” Semua terhenti apabila seorang gadis memanggil.
“Seo Hyun, susah –susah je belikan. Tapi bagus juga, kitaorang pun tengah lapar sebenarnya.” Jawab Baekhyun tersengih. Masing-masing berebut-berebut mengambil makanan. “Eh,oppa! Siapa dia?” tanya Seo Hyun apabila perasan seseorang yang baru di situ.
“Ouh, kawan baru.” Kai menjawab.
“Annyeong! Seo Hyun imnida.” Seo Hyun memperkenalkan diri. “Luhan imnida.” Luhan menundukkan kepala.
Sudah sebulan mereka berkawan bersama. Hubungan Luhan dan Seo Hyun pula semakin rapat. Tetapi mereka masih tidak tahu siapa sebenarnya Luhan. Pada suatu hari Seo Hyun mengajak Luhan belajar bersama. Di sebuah cafe. “Fuhhh.” Luhan mengeluh setelah berputus asa lalu menutup buku. Seo Hyun hanya tersenyum melihat telatah Luhan.
“Kenapa?” tanya Seo Hyun.
“Soalan ni susah. Dah lah nanti saya sambung dekat rumah.” Jawab Luhan lalu menyimpan buku ke dalam beg.
“Okey. Disebabkan awak dah bosan. Apa kata kita cerita pasal awak, nak?” tanya Seo Hyun. Luhan pula hanya mengangguk.
“Kenapa awak pindah ke sini?” soalan pertama yang ditanyakan oleh Seo Hyun.
“Erm, sebab saya nak cari appa saya.” Jawab Luhan ringkas.
“Appa? Omma awak mana?” tanya Seo Hyun lagi.
“Omma saya dah meninggal ketika umur saya 4 tahun.” Jawab Luhan dalam kesedihan apabila teringat ommanya.
“Ouh, mian saya tak tahu pun.” Seo Hyun segera meminta maaf. “Sekarang appa awak dekat mana?” Seo Hyun segera mengubah topik.
“Hurm, saya tak tahu. Awak tahu tak ni dekat mana?” Luhan segera menunjukkan gambar bapanya yang sedang bermain guitar di tepi tasik.
“Ouh, Han River. Saya tahu sangat! Ni ke appa awak?” tanya Seo Hyun. Luhan mengangguk.
“Tapi kenapa nampak tubuh belakang je? Maksudnya awak tak pernah jumpa dia selama ni?” tanya Seo Hyun.
“Nae. Keluarga angkat saya pernah bagitahu, appa saya tinggalkan kami setelah mendapat tahu omma saya sedang mengandungkan saya. Dan sekarang saya nak cari dia dan ingin bertanya kenapa dia tinggalkan kami. Sebelum omma saya meninggal dia ada bagitahu cari appa saya dia seoul. Mungkin dia buka sebuah cafe di dalam gambar itu.” Luhan menjawab dengan panjang lebar. Seo Hyun tersentuh.
“Saya akan tolong awak cari appa awak. Yang penting awak jangan sedih lagi okey.” Seo Hyun menenangkan Luhan. Luhan tersenyum.
            Luhan memandang jam dinding yang berada di dalam cafe itu. “Seo Hyun saya kena pergi dulu. Jumpa esok.” Luhan cepat-cepat mengemaskan begnya dan segera beredar. Dia perlu beredar dengan segera kerana malam itu adalah bulan mengambang. Seo Hyun pula terpinga-pinga.
            Semasa Luhan keluar daripada cafe, seseorang muncul di sebalik bangun cafe itu. “Mark, dia dah keluar.” Pemuda itu menelefon seseorang. Sampai saja di laluan ke rumah, Luhan terserempak dengan Jung Kook, yang terkenal dengan samseng di sekolah.
            Luhan membuat tidak tahu saja dengan kehadiran Jung Kook. Tiba-tiba “Hello, werewolf!” langkah Luhan terhenti apabila Jung Kook menyebut werewolf.
            Luhan tidak menoleh tetapi dia terus meneruskan langkahnya. Jung Kook tersenyum.
            Pada keesokkannya, Luhan pergi ke sekolah seperti biasa. “What’s up!” Luhan menyapa Chanyeol yang sedang bermain bola bersama Baekhyun.
            “Yo!” jawab Chanyeol.
            “Mana yang lain?” tanya Luhan.
            “Tu.” Chanyeol menunjuk arah Kai yang datang ke arah mereka.
            “Chanyeol, Baekhyun, Luhan pergi tempat biasa sekarang.” Kai menyuruh mereka bertiga ke padang bola dengan muka serius.
            “Kenapa dengan Kai?” Luhan berbisik dengan Chanyeol dibelakang.
            “I think, Jung Kook ajak fight.” Jawab Chanyeol.
            Di padang bola, muka semua serius membuatkan Luhan pelik dan diam. Tiba-tiba Kai bangun. “Malam ni tempat Jung Kook tanpa pengetahuan Seo Hyun kalau boleh.”
            “Fight sebab apa?” Chanyeol menujukan soalan.
            “Jung Kook kata orang kita dah masuk kawasan dia.” Jawab Kai. Luhan mula rasa bersalah tetapi jika dia beritahu hal sebenar kemungkinan rahsia dia akan terbongkar.
            “Mianhae, aku yang lalu kawasan diorang.” Luhan segera meminta maaf. Kai mendekati Luhan dan menepuk belakang Luhan sebagai tanda memahami yang Luhan budak baru pindah ke sini dan tidak tahu apa-apa.
            Waktu sekolah sudah tamat, Kai dan yang lain menghantar Seo Hyun ke perhentian bas yang berdekatan dengan sekolah. Beberapa minit kemudian, bas tiba. Seo Hyun melangkah masuk. Kai dan yang lain berpatah semula untuk pergi ke tempat Jung Kook. Tiba-tiba, kumpulan Jung Kook muncul. Bas yang dinaiki Seo Hyun terhenti dan dia segera turun dari bas dan berlari ke belakang Luhan.
            “Kai, please don’t” Seo Hyun merayu agar Kai tidak pergi ke tempat Jung Kook. Dia tidak sanggup jika oppa dipukul oleh Jung Kook. Di antara Seo Hyun dan Kai mempunyai rahsia. Kai dan Seo Hyun mempunyai pertalian darah. Seo Hyun adalah adik tiri kepada Kai. Appa Kai telah berkahwin bersama omma Seo Hyun dan melahirkan seorang anak iaitu Seo hyun.
            Ramai pelajar di sekolah menganggap yang Seo Hyun itu pelajar yang bertuah kerana dapat menjadi teman wanita kepada kumpulan jejaka terkenal di Incheon High School. Rahsia mereka hanya diketahui oleh kawan-kawan Kai sahaja.  Ramai juga pelajar perempuan yang kaki gosip ingin mengorek rahsia tentang latar belakang Seo Hyun. Disebalik perasaan pula, Kai benci sekali dengan Seo Hyun tetapi dia telah diamanahkan oleh bapanya untuk menjaga Seo Hyun.
            10 tahun yang lalu, “Kai, come here.” Oppa Kai memanggil Kai yang sedang bermain bersama kereta kesayangannya.
            “Yes, appa” Kai berhenti dan segera duduk disebelah appa.
            “Kai is getting bigger now, right?” tanya appa kepada Kai.
            “Hurm, yes,i’m 8 years old now and strong. Hehe” Kai menambah sedikit pujian yang diberikan oleh bapanya.
            “If I say, you promise don’t go.” Kai dan appa Kai membuat perjanjian. Setelah selesai appa Kai menarik nafas dan menghembuskannya dengan perlahan-lahan.
            “Jika Kai nak tahu sebenarnya Kai mempunyai seorang adik perempuan. Umur dia 7 tahun.”
            “Appa?! I have sister? When omma pregnant? Before omma passed away, she was not pregnant right?Appa, tell me!” Kai mula memaksa appa untuk memberitahu perkara sebenar.
            “Kai anak appa dan omma tetapi adik Kai, anak appa dan bukan anak omma...” terhenti seketika. Kai pula mula keliru.
            “Omma died because of me.” Appa Kai sudah mula mengalirkan air mata apabila teringat masa Omma Kai mendapat tahu bahawa suaminya berkahwin dua dan mempunya seorang anak.
            “Appa kejam!! You kill my mom!” Kai terus berlari masuk ke bilik tidur.
            “Kai, please listen! I know you hurt now. But please give me time to tell the truth, Kai please.”
            Pada keesokkanya, Kai pergi ke sekolah seperti biasa. Sepanjang perjalanan dia tidak bertegur sapa dengan bapanya. Pada waktu pulang, Kai menunggu bapanya seperti biasa. Tiba-tiba sebuah kereta berhenti di depan Kai.
            “Ahjumma! What are you doing here?” tanya Kai apabila mendapat tahu pemilik kereta itu adik kepada bapanya.
            “Kai.. you appa...he go.” Wanita itu menangis teresak –esak membuatkan Kai menjadi keliru.
            “Go, where?” Tanya Kai. Semasa Kai bertanya muncul seorang kanak perempuan yang turun dari kereta adik bapanya.
            “Appa dah tak ada . Dia terlibat dalam kemalangan.” Wanita itu terus memberitahu perkara sebenar.
            “A-appa? Go and didn’t say anything to me? And who is she?” Kai mula mengalirkan air mata apabila mendapat tahu bapanya telah meninggal dunia.
            “She your sister.”
            “You! Gah! Because of you my mother die and because of you my father died! I hate you please go!” Kai tiba-tiba bertindak ganas.
            Di tempat Jung Kook, Kai dan Jung Kook serta yang lain mula berlawan. Seo Hyun yang berada disitu tidak dapat membuat apa-apa. Seorang demi seorang mula jatuh, Seo Hyun mula rasa takut. Seo Hyun menjerita apabila melihat Kai dipukul dan ditendang oleh Jung Kook. Luhan yang terdengar segera melihat sekeliling.
            Semua kawannya sudah tumbang. Luhan pula mula tidak dapat mengawal diri kerana kuasa werewolf semakin mengganas. Mata Luhan bertukar biru. Luhan terus berlawan dan sehingga tidak dapat mengawal dirinya. Dia telah menolak Baekhyun dengan kasar sehingga bahu dan kaki Baekhyun patah.
            “Luhan! What’s wrong with you?!?” Kris menyedarkan Luhan daripada kuasa werewolf.
            “Aku kecawa dengan kau Luhan!” Kai pula menghampiri Luhan lalu menolaknya dan segera pergi ke Baekhyun.
            “Kau kejam! Kau penipu! Kau sebenarnya orang suruhan Jung Kook, bukan! Aku kecewa dengan kau.” Marah Sehun. Semua beredar dan segera pergi ke hospital. Kini hanya tinggal Luhan dan Seo Hyun.
            “Awak sebenarnya siapa?” tanya Seo Hyun ketakutan. Seo Hyun perasan dengan perubahan pada mata Luhan. Dia terus meninggalkan Luhan keseorangan.
            Keesokkanya, semua pergi ke sekolah seperti biasa. Masing-masing berbalut. Baekhyun pula tidak dapat menghadirkan diri ke sekolah kerana ditahan oleh hospital. Luhan pula mengambil keputusan untuk tidak hadir ke sekolah pada hari itu. Pada waktu malam, semua melawat Baekhyun di hospital.
            “Hey, bro! How?” tanya Chanyeol dengan gembira.
            “Tengok oranglah, aku kan kuat!” semua tergelak dengan jawapan yang diberikan oleh Baekhyun. Seo Hyun pun turut gelak bersama. Tiba-tiba dia perasan kelibat Luhan diluar tingkap. Seo Hyun meminta diri dulu untuk pulang. Kai dapat merasakan sesuatu yang tidak kena.
            Apabila Luhan menyedari Seo Hyun melihatnya dia segera beredar dari situ tetapi Seo Hyun dapat menjejak Luhan. Dia mengekori Luhan senyap –senyap. Dia tidak sanggup melihat Luhan yang kesakitan berjalan pulang keseorangan. Dalam perjalanan, Seo Hyun berasa pelik, laluan yang dilalui oleh Luhan bukan laluan pulang ke rumah akan tetapi ke Han River. Luhan memasuki sebuah cafe yang terletak di Han River.
            Seo Hyun memerhatikan Luhan dari jauh. “Annyeong, selamat datang. Kamu nak coffe?” tanya pemilik cafe itu.
            “hurm, no. Saya nak chocolate panas.” Jawab Luhan. Pemilik kedai itu mengangguk dan beredar. Beberapa minit kemudian, pemilik kedai itu datang semula dengan membawa secawan chocolate panas yang ditempah oleh Luhan. Luhan menghirup dengan berhati-hati.
            Pemilik kedai itu menarik kerusi dihadapan Luhan lalu duduk dan memandang Luhan. “Luka kamu dah baik? Nak saya bawa pergi hospital tidak?” tanya pemilik cafe itu tentang keadaan Luhan.
            “ani,geugeos-eun joh-ayo.” Luhan segere menggeleng kepala.
            “Penjaga awak tidak tahu pasal ini?”
            “Omma saya dah tiada.” Jawab Luhan.
            “Mian, saya tidak tahu pasal ini. Appa?” Pemilik itu segera meminta maaf.
            “Dia..” tiba-tiba Luhan rebah. Pemilik kedai tersebut terkejut dan segera memapah Luhan ke sofa. Seo Hyun yang memerhati dari jauh segera mendekati mereka.
            “Ajeossi. Kenapa dengan dia?” tanya Seo Hyun.
            “Dia pengsan. Kamu siapa?”
            “Saya kawan dia. Ajeossi boleh tolong hantar kami pulang?” pemilik kedai itu mengangguk dan segera mengambil kunci kereta.
            Di dalam kereta, “Kamu betul taknak bawa dia ke hospital?” tanya pemilik cafe itu.
            “Betul. Boleh saya tahu ajeossi ni siapa?” tanya Seo Hyun.
            “Ouh, saya Kim Shin Woo. Pemilik cafe yang Luhan selalu datang.” Jawab pemilik cafe yang bernama ShinWoo itu.
            “Kim??” Seo Hyun memikir sesuatu.
            “auww” Luhan terjaga apabila terdengar bunyi ketukan di dapur. Seo Hyun yang terdengar suara Luhan segera ke Luhan.
            “Luhan, awak dah sedar? Jap eh.”
            “Macam mana saya boleh ada di rumah dan macam mana awak ada dekat sini?” tanya Luhan yang berada dalam keadaan sakit.
            “Nanti saya cerita yang penting awak makan.” Seo Hyun segera menghidangkan makanan untuk Luhan.
            “Eh dah lewat. Baik awak pulang sebelum Kai tahu.” Seo Hyun mengangguk dan segera mengemaskan dapur Luhan. Luhan menghantar Seo Hyun sehingga ke pintu rumahnya. Apabila Luhan membuka pintu, Kai sudah terpacak di hadapan pintu rumahnya.
            “Kai..” Seo Hyun terkejut.
            “Back home NOW!” marah Kai. Seo Hyun segera beredar. Kai menolak Luhan masuk ke dalam.
            “What do you want? Do you want to kill my step-sister? Ha! Dah tak cukup ke lepas kau buat Baekhyun ha?!” Kai terus memerahi Luhan tanpa memberi laluan untuk Luhan menjelaskan perkara sebenar.
            Dalam perjalan pulang, Seo Hyun terasa seperti seseorang mengikutinya. Apabila dia menoleh tiada pula orang. Tiba-tiba.....
            Telefon Luhan berdering. “Yeoboseyo.”
            “Luhan! Tolong saya Luhan!” tiba-tiba kedengaran suara Seo Hyun yang sedang meminta tolong. Luhan segera melihat screen telefonnya semula. Jung Kook!
            “Seo Hyun! Jung Kook! Lepaskan dia!”
            “wow, did you love her so much? Come here. I’m waiting and 15 minute from now.” Jung Kook meletakkan panggilan. Luhan segera keluar dan pergi ke tempat Jung Kook.
            Di sebuah restoran, setelah menjamu selera Chanyeol dan Kyungsoo keluar dengan perut yang kenyang. Tiba-tiba mereka bertembung dengan Luhan yang sedang berlari.
            “Luhan kenapa?” tanya Kyungsoo.
            “I don’t know. Jom kita ikut.” Chanyeol dan Kyungsoo segera mengejar Luhan.
            Di tempat Jung Kook, Luhan tiba dalam masa 10 minit. “Seo Hyun!” Luhan terus mencari Seo Hyun.
            “Here!” Jung Kook menunjukkan arah Seo Hyun kepada Luhan.
            “Kau nak apa! Apa salah aku dekat kau ha!” tanya Luhan dalam kemarahan.
            “Kau nak tahu kenapa? Kau ingat lagi pemburu ini?” Jung Kook menunjukkan sebuah gambar kepada Luhan. Luhan terkejut macam mana Jung Kook boleh kenal pemburu itu.
            “Dia..”
            “Ye, memang dia. My father! Kau dah bunuh dia! Sekarang aku nak balas dendam.” Jung Kook segera mencapai pisau perak dan menghala ke Luhan.
            “Jung Kook, bertenang. Aku tak sengaja. Aku tak dapat kawal diri aku.” Luhan cuba menenangkan Jung Kook.
            “Di sebabkan kau! Omma aku jatuh sakit! Di sebabkan kau appa aku tinggalkan kami!” Jung Kook segera mendekati Luhan.
            Di luar, Chanyeol dan Kyungsoo terkejut apabila melihat Seo Hyun berada di situ. Mereka segera memanggil Kai.
            Luhan dan Jung Kook berlawan. Luhan segera mengelak daripada pisau perak itu. Seo Hyun pula semakin takut.
            “Oppa! Please come and help Luhan.” Seo Hyun berharap Kai dan yang lain datang membantu Luhan yang berada dalam keadaan bahaya.
            Satu lawan lima, Luhan telah dikepung oleh orang suruhan Jung Kook. Tidak lama kemudian, “Jung Kook!” terdengar suara Kai.
            “Kai!” Luhan terkejut.
            Kai, Suho, Chanyeol, Kyungsoo dan yang lain membantu Luhan menewaskan Jung Kook. Luhan segera menyelamat Seo Hyun apabila melihat semua orang suruhan Jung Kook sedang berlawan.
            “Seo Hyun. Awak tidak mengapa bukan?” Seo Hyun menggeleng.
            “Luhan, hati –hati!” Seo Hyun segera menjerit apabila melihat Jung Kook yang sedang memacukan pisau ke arah Luhan. Luhan segera bertindak dan mencampak pisau perak dari tangan Jung Kook. Pada masa itu juga, Jung Kook segera mengambil peluang dengan menerkam Luhan mengguna pisau lipat yang berada di stokin.
            “Ahhhh.” Luhan terdiam.
            “Luhan!!” Seo Hyun menjerita membuatkan semua terhenti. Suho, Kai dan yang lain segera mendapatkan Luhan yang sudah berlumuran darah manakala kumpulan Jung Kook sudah melarikan diri.
            “Luhan bertahannya.” Seo Hyun menyuruh Luhan bertahan. Suho pula segera menelefon ambulan. Seo Hyun menitiskan air mata. Kai dan yang lain berasa menyesal terhadap Luhan yang tidak bersalah. Air mata Seo Hyun menitis ke arah tangan Luhan. Tiba-tiba sebuah lambang serigala bercahaya dan hilang. Semua yang berada disitu terkejut dan kebingungan.
            Pada keesokkannya , di hospital Incheon. Semua masih lagi dalam buai mimpi. Di dalam bilik sakit itu sudah seperti ikan sadin. Tiba-tiba Luhan terjaga, “Ouch!” Luhan mengadu kesakitan apabila membetulkan kedudukannya. Luhan segera melihat jam.
            “I must go now!” Luhan segera meninggalkan bilik itu. 10 minit kemudian, Seo Hyun terjaga apabila tengkuknya terasa sakit.
            “Luhan? Luhan?” Seo Hyun tercari-cari Luhan apabila Luhan tiada di atas katil. Tiba-tiba dia ternampak sepucuk surat ditepi katil.
            “What!? Oppa!” Seo Hyun segera mengejutkan Kai dan yang lain.  
            “Apa hal?” tanya Sehun yang setengah sedar.
            “Luhan.. Luhan dia pergi Gangnam!” Seo Hyun segera memberitahu. Semua terkejut dan segera mengejar Luhan.
            Di Gangnam, Luhan sudah berada di tempat perkahwinan bapanya. “Lagi 10 minit. Baik aku siap dulu sebelum jumpa.” Luhan pergi ke tandas untuk mendandan.
            “Ppalli..ppalli! Sehun, Luhan, Tao and Kris go there. Suho,Chen, Baekhyun, Chanyeol and Xiumin go there. And Seo Hyun,Kyungsoo and Lay ikut aku.” Kai memecahkan mereka kepada beberapa kumpulan untuk mencari Luhan.
            Acara perkahwinan sudah bermula, Luhan berdiri tersenyum di depan pintu majlis perkahwinan bapanya. Bapanya dan bakal isteri sedang berjalan ke mahligai. Pada masa itu, Luhan menyanyikan sebuah lagu “My song”.Luhan berharap dengan lagu itu, bapanya tahu siapa Luhan sebenar. Semua yang hadir menumpukan perhatian kepada Luhan termasuk bapanya.
            Semasa Luhan menyanyi, kawan-kawannya sudah pun jumpanya dan mereka terpaku. Mereka menghayati lagu yang Luhan nyanyikan.Setelah selesai, Luhan tersenyum. Mr Kim Shin Woo senyum kembali kepada Luhan dan meneruskan perkahwinannya. Luhan yang mengharapkan sesuatu membuatkan senyumannya hilang. “Omma, oppa forget to you. Mianhae.” Luhan meluahkan perasaannya di dalam hati. Hatinya terasa sakit apabila bapannya sudah melupakan lagu yang dia reka untuk omma.
            “yah!” Kris terasa bengang dengan tindak balas yang diberikan oleh bapa Luhan kepada anaknya. “Jangan! Jom tinggalkan Luhan dulu. Kita semua tunggu dekat luar okey.” Suho menghalang Kris dan menyuruh mereka semua keluar. Seo Hyun pula terasa berat untuk meninggalkan Luhan.  
            Tiba-tiba, “Ahhhh!” Luhan menjerita kesakitan membuatkan Seo Hyun menoleh semula.
            “Luhan! Kai,Suho, Guys! Luhan jatuh!” Seo Hyun segera memberitahu kepada yang lain. Semua terkejar-kejar mendapatkan Luhan. Pada masa itu, pintu dewan majlis perkahwinan bapanya sudah tutup membuatkan tetamu dan bapanya tidak dengar jeritan Luhan.
            Kai segera memapah Luhan pergi. Di hospital, “Doctor, macam mana dengan Luhan?” tanya Seo Hyun apabila doktor yang merawat Luhan keluar dari bilik kecemasan.
            “Jahitan dia terbuka. Tapi dia selamat cuma...” doktor itu diam seketika membuatkan Seo Hyun tertanya-tanya.
            “Dia dari tadi sebut appa. Adakah appa Luhan berada disini?” tanya doktor itu. Setelah berbincang Seo Hyun mendekati Kai.
            “Kai....” Seo Hyun merapati Kai.
            “Wae?” tanya Kai. Seo Hyun meletakkan mukanya pada bahu Kai. Tiba-tiba Kai terasa bahunya basah.
            “You cry?” Kai mengangkat muka Seo Hyun yang basah dengan air mata.
            “Oppa...” Seo Hyun menangis teresak-esak. “Oppa...” Seo Hyun mengulang semula dengan menyebut oppa membuatkan yang lain terkejut. Ini kali pertama mereka melihat reaksi Kai seperti seorang abang yang risaukan keadaan adiknya. Sebelum ini, jika Seo Hyun memanggil Kai dengan perkataan oppa dengan serta merta Kai akan naik angin.
            “Wae, cakaplah. Oppa dengar ni.” Balas Kai sambil mengesat air mata Seo Hyun.
            “Oppa, please bring Mr Kim. Luhan pain now. Please oppa!” Seo Hyun merayu kepada Kai supaya membawa bapa Luhan.
            “Hurm, arasso ..arasso. okey oppa pergi sekarang. Seo Hyun tunggu sini jaga Luhan okey?” Kai mengajak Sehun berasa untuk mencari Mr Kim.
            Enam jam sudah berlalu, Seo Hyun semakin risau. Demam Luhan tidak turun –turun malah semakin naik suhu badan Luhan. Seo Hyun mundar-mandir di luar bilik Luhan. Tiba-tiba, Kyungsoo dan Lay menghampiri Seo Hyun. “Seo Hyun, kita makan dulu. Lagi pun dari tengah hari sampai tengah malam Seo Hyun tak makan lagi. Penat Kyungsoo nak jawab tahu tak.” Kyungsoo mengajak Seo Hyun makan bersama.
            Di kafeteria, tiba-tiba Kris dan Chanyeol datang ke arah Seo Hyun, kyungsoo dan Lay secara mengejut. “Yah!” marah Kyungsoo.
            “Lu.. Luhan..” Chanyeol termengah-mengah.
            “Luhan, dia kritikal!” Kris menyambung kata-kata Chanyeol. Seo Hyun terkejut dan terus berlari ke bilik rawatan Luhan.
            Setahun kemudian, Kai dan Seo Hyun semakin rapat seperti adik beradik kandung. Di sekolah pula semua sudah mengetahui hubungan diantara Kai dan Seo Hyun. Di padang bola, “Guys! Here your food.” Seo Hyun memanggil mereka makan bersama.
            “Good girl.” Kai menggosok rambut Seo Hyun.
            “Opppa! Habislah rambut Seo Hyun.” Seo Hyun memukul Kai. Di rumah, masing-masing kepenatan setelah bermain. Tiba-tiba, Suho memanggil mereka untuk berkumpul di ruang tamu.
            “Eh, korang. Hari ni kita jalan-jalan dekat Han River nak?” tanya Suho kepada yang lain.
            “Ha! Jinjjah! Tao jom kita siap dulu!” Sehun dan Tao berlari masuk ke bilik untuk bersiap. Kai dan Suho hanya menggeleng dengan telatah Sehun dan Tao. Mereka mula bersiap.  Di dalam kereta Kai, Seo Hyun sudah terlena di buai mimpi. Kai memandang Sehun, Kris dan Chanyeol yang menumpang keretanya. Mereka bertiga mengangguk. Kereta Kai meluncur ke kafe milik bapa Luhan di Han River. Chanyeol yang duduk dibelakang mula menaip sesuatu.
            Seo Hyun tersedar apabila terdengar bunyi bising. “oppa. Kita dekat mana? Oppa? Oppa?” Seo Hyun terkejut apabila melihat sekeliling tiada orang hanya tinggalnya seorang. Seo Hyun memandang luar. “Bukan kafe ni milik Shin Woo ajussi ke? Takkan..!!” Seo Hyun cepa-cepat keluar dari kereta dan memasuki ke dalam kafe.
            “oppa?” Seo Hyun tercari-cari Kai. Keadaan kafe pula lengang tiada orang langsung. Tiba-tiba Seo Hyun terlihat sehelai kertas di atas meja yang terlukis anak panah menunjukkan ke luar balkoni.
 Seo Hyun terkejut apabila melihat seorang pemuda berdiri tegap menghadap taman di balkoni. “Annyeong haseyo.” Seo Hyun menghampiri pemuda itu.
            Dua langkah, Seo Hyun terhenti. Pemuda itu menoleh kearahnya dan dia adalah Luhan! “Annyeong!” Luhan senyum ke arah Seo Hyun.
            “Lu.. Luhan.” Seo Hyun mengalirkan air mata lalu memeluk Luhan.
            “Do you cry? Why, baby?” Luhan mengelapkan air mata Seo Hyun. Seo Hyun pula hanya tersenyum.
            “I miss you.” Seo Hyun melepaskan rindunya kepada Luhan.
            “Jinjjah? Hurmm. What do I do now?”
            “Hah! Wait here until I come back.” Luhan masuk ke dalam.
            Beberapa minit kemudian, Kai keluar dengan menatang sebuah dulang yang berisi big cookies. “Oppa?” Seo Hyun pelik. Kai senyum dan menghulurkan sebiji Cookies kepada Seo Hyun.
            “Luhan? Where is he?” tanya Seo Hyun.
            “Luhan? Seo Hyun, Luhankan tak ada. Diakan dekat perth , bukan?” Kai menjawab dengan muka yang pelik.
            “No.. tadi Luhankan oppa?! Oppa jangan nak tipu Seo Hyun. I know he is Luhan. Seo Hyun takkan silap.” Seo Hyun menjadi keliru kerana tadi baru sahaja dia memeluk Luhan.
            “Seo Hyun. Calm down. Luhan takkan pulang dah. Dia dah pergi jauh.” Kai cuba memujuk Seo Hyun.
            “Oppa, please don’t lie me.” Seo Hyun merayu kepada Kai. Kai mula resah apabila air mata Seo Hyun mula mengalir.
            “I know. You miss so much to Luhan. But He did’t come back. Please trust me.” Kai memujuk Seo Hyun.
            “I know you lie! I see Luhan!” Seo Hyun segera keluar dari cafe. Tiba-tiba langkahnya terhenti apabila Sehun, Tao, Kris dan Chanyeol berdiri di depannya dan ada seseorang dibelakang mereka. Seo Hyun tidak dapat mengecam siapa kerana mukanya terlindung oleh empat jejaka yang tinggi.
            “What you do?” tanya Seo Hyun.
            “ Deoneun mangseoriji ma jebal, Nae simjangeul geodueo ga ,Geurae nalkaroulsurok joha, Dalbit jochado nuneul gameun bam....” Seo Hyun kenal suara itu. Dia segera menolak Sehun dan Kris ke tepi.
            “Luhan!” pemuda itu adalah Luhan.
            “Do you  wanna to be my live?” Luhan melutut dan mengeluarkan sekotak cincin kepada Seo Hyun.

            “Gumawo.” Seo Hyun segera memeluk Luhan. Dan dia berharap Luhan takkan meninggalkannya lagi.

FUTURE
PAST