ad> 오 세훈;
profile affiliates free page refresh follow
Please don’t go. -malay version-




Di Incheon High School.
Park Shin Hye pergi ke sekolah seperti biasa. Dia seorang gadis yang ganas tapi pandai. Pada suatu, “Annyeonghaseyo, naneun Sehun imnida.” Pelajar baru masuk ke kelas Shin Hye.
            “Kai imnida” oh lupa ada dua orang pelajar baru. Shin hye telah jatuh hati dengan salah seorang daripada mereka.
            “Annyeong! Saya Shin Hye. Park Shin Hye.” Shin Hye mula berkenalan dengan mereka di dalam kelas.
            “Ouh, hello. Nice to meet you.” Jawab Sehun ringkas.
            “Korang, sebelum ni sekolah dekat mana?” tanya Shin Hye.
            “Gangnam.” Jawab Kai pula.
            “Ouh, kenapa pindah?” tanya Shin Hye lagi.
            “Sebab dia...” Sehun cepat –cepat menekup mulut Kai.
            “Sebab family kitaorang nak pindah kesini. Betul tak Kai?” Sehun segera memandang Kai. Kai pula terpinga-pinga dengan jawapan Sehun.
            Setahun kemudian, Sehun ,Shin Hye dan juga Kai telah mendapat tawaran belajar di university terkenal di Incheon. Shin Hye mengambil jurusan kulineri manakala Sehun mengambil jurusan bisnes. Kai pula mengambil jurusan kedoktoran.
“Oit!”
Sehun terkejut dengan usikkan Shin Hye yang secara mengejut. “Yah! Cubalah satu hari tak usik Sehun tak boleh ke?”
“Hehehe, tak boleh! Nanti tak lengkaplah dibuatnya” Shin Hye tersenyum kambing dan menggaru kepala yang tidak gatal. Tiba-tiba Kai muncul.
“Annyeong! Bisinglah korang ni dari jauh dah dengar bunyi bising”
bebel Kai dekat Sehun dan Shin Hye. Shin Hye tersenyum lalu beredar ke kantin.
Pada waktu malam Sehun menjemput Shin hye makan malam disebuah restoran terkenal di Korea.
“Sehun Oppa! Sorry i’m late!” Shin Hye tunduk hormat dan meminta maaf sebelum duduk.
“It okey, Shin Hye nak makan apa?” Tanya Sehun sambil melihat menu yang telah disediakan diatas meja makan.
“hurm.. it up too you. Shin Hye makan je asalkan sedap!” Shin menunjuk thumbs up dan muka comel kepada Sehun. Sehun tertawa perlahan apabila melihat telatah Shin Hye yang tidak berubah itu.
Selesai saja memesan makanan, Shin Hye bertanya kepada Sehun, “Oppa kenapa tiba –tiba je ajak dinner? Ada apa –apa ke ni? Atau oppa nak melamar Shin Hye” Shin Hye mengangkat kening sebelah kanan sambil tersenyum gatal.
“Amboi,sampai kesitu pulak dia. Takde lah, ni Sehun nak tanya apa pendapat Shin Hye kepada Kai?” Muka sehun tiba-tiba bertukar serius.
“huh? Kenapa pulak cerita pasal Kai ni?” Shin hye sudah pelik.
“Jawab jelah”, jawab Sehun. Makanan yang dipesan oleh mereka sudah terhidang diatas meja makan.
“Baik ,handsome, berkarisma macam Sehun. Just, satu benda je tak sama.” jawab Shin Hye lalu menyuap kimbap ke mulut.
            “Hurm, kalau macam tu Sehun nak minta satu permintaan, boleh? Shin Hye jadi pasangan Kai?” tiba-tiba Sehun memacukan kata-kata yang mengejutkan kepada Shin Hye.
“No! Shin Hye dah cakap banyak kali yang Shin hye tak nak jadi pasangan sesiapa kecuali Sehun oppa!! “ jawab Shin Hye dengan nada yang agak tinggi sedikit lalu mengetuk meja membuatkan semua pelanggan di dalam restoran itu melihat mereka.
            “Shin Hye, please listen to me.” Sehun cuba menenangkan Shin Hye lalu secara tiba-tiba Sehun rebah. Shin Hye terkejut apabila melihat Sehun jatuh pengsan.
“oppa..oppa!  wake up please.. “ Shin Hye cuba menggoyangkan badan Sehun dengan perlahan.
“waiterress please, help me. Call ambulance now!” arah Shin Hye kepada salah seorang pelayan di restoran tu.
*****
Di Hospital.
Park Shin Hye terus terduduk apabila doktor memberitahu bahawa Sehun menghidap penyakit leukemia dalam tahap bahaya. Kaki Shin Hye tidak dapat menahannnya lagi. Kai yang berada disitu segera memapah Shin Hye ke kerusi.  Beberapa minit kemudian Sehun sedarkan diri. Shin Hye segera ke katil Sehun.
“why did not you tell me about it! Why! Please answer me ,why” air mata Shin Hye mula mengalir. Sehun yang melihat hanya tersenyum tawar dengan mukanya yang sangat pucat.
“Shin Hye,relaks.. Sehun dah sedarkan” pujuk Kai.
“Tapi kenapa, oppa jawablah!” Shin Hye menggoyangkan badan Sehun.
“Oppa taknak Shin Hye susah hati. Oppa buat semua ni pun ada sebab. Sebab tulah oppa suruh Shin Hye couple dan mula perasaan cinta dengan Kai. I know, Kai boleh jaga Shin Hye macam mana Sehun jaga Shin Hye.” Jawab Sehun dengan tenang dan mengusap kepala Shin Hye.
Tiba-tiba alat penafasan dan alat degupan jantung berbunyi. Shin Hye sudah gelabah. Kai terus keluar memanggil doktor yang bertugas.
“Sila tunggu di luar.” Doktor meminta Shin Hye dan Kai menunggu diluar.
“Please,doktor selamatkan Sehun” Shin Hye semakin risau.

Di rumah Park Shin Hye.
Shin Hye sudah seminggu mengurungkan diri didalam bilik. Ahli keluarga yang lain mula risau. Shin Hye yang lama sudah tiada. Shin Hye membuka pintu biliknya apabila ada orang yang  mengetuk pintu biliknya.
“Shin Hye, saya minta maaf. Sebenarnya saya sudah lama tahu penyakit yang dihidap oleh Sehun. Tetapi dia menyuruh saya sembunyikan hal ini. Jika awak nak tahu kami pindah ke Incheon disebabkan rawatan terapi Sehun. Pada masa itu, Sehun menyuruh saya sembunyikan tentang penyakit dia. I'm feel so sorry to you.” Terang Kai kepada Shin Hye.
“Kenapa sekarang awak nak bagitahu saya hal ni?!" Jawab Shin Hye yang kesedihan sambil membuang pandangan diluar tingkap.
“Saya nak Park Shin Hye yang dulu. Kalau Sehun tahu Park Shin Hye dulu sudah tiada mesti dia sedih. “ jawab Kai. Dia tahu Shin hye masih sedih lagi dengan pemergian Sehun.
“Apa-apa pun, sebelum tu surat untuk awak. Saya dapat surat ini daripada Omma sehun. Dia kata Sehun menulisnya ketika hendak pergi dinner bersama awak.” Kai menghulurkan surat Sehun kepada Park Shin Hye.
Shin hye membuka dan membaca dengan teliti,satu persatu ayat yang ditulis oleh Sehun.


Annyenghaseyo, my love.


Saya harap awak tidak menangis apabila membaca surat ini. saya rasa bila awak buka surat ini saya sudah tiada di sisi awak, bukan? saya tahu awak sakit dengan pemergian saya. Saya buatkan semua ini kerana ingin melihat awak bahagia. By the way, gumawo because you bring to me a happiness that no one else ever could. You give me love. Jika Shin Hye nak tahu, pertama kali kita berjumpa, Sehun sudah mula jatuh cinta tetapi Sehun takut tepuk sebelah tangan sahaja. Bila Shin Hye meluahkan perasaan dengan Sehun, Sehun pula rasa bersalah untuk membalas. Ada juga saya terfikir untuk melamar Shin Hye, tetapi umur Sehun tidak panjang. I hope you didn't forget to me.


From

Sehun
Shin Hye sudah terduduk. Dia menguatkan diri dan mencapai tangan Kai “Kai,saya berharap belum terlambat lagi untuk menunaikan permintaan Sehun. Dan saya berjanji akan menjadi Park Shin Hye yang dulu.”
“yeah! I want park shin Hye yang dulu. You’re back Shin Hye! “ kai berjenaka.
Park Shin Hye sudah tersenyum kembali. “i didn’t forget you my baby”.
Tiga tahun kemudian, Shin Hye telah selamat melahirkan bayi lelaki. Kai gembira setelah mendapat tahu isterinya selamat bersalin.
            “Kita nak letak apa dekat baby boy ni?” tanya Kai gembira sambil mengusap kepala anaknya.
            “Oppa! Apa kata kita letak nama Sehun?” cadang Shin Hye.
            “I agree! Okey kita letak nama dia Sehun.” Kai bersetuju dengan nama yang diberikan oleh Shin Hye.

            “Saya harap anak kita ada iras-iras dengan Sehun.” Shin Hye terus melemparkan pemandangannya ke luar tingkap. Kai yang memandangnya segera memeluk isterinya dengan erat. Dia tahu Shin Hye sangat rindukan Sehun. 

FUTURE
PAST